FAQ & help

Deze website maakt gebruik van het Open Data-platform van de RDW. Wij hebben daarom geen invloed op de gegevens die u te zien krijgt. We kunnen daarom ook geen ondersteuning bieden over de correctheid en de actualiteit van de gegevens die u te zien krijgt. Voor eventuele fouten in het register verwijzen we u door naar de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Verder willen we u vragen enkele dagen geduld te hebben na o.a. het vernieuwen van de APK of een nieuwe tenaamstelling om de gegevens automatisch te laten updaten. Dit gebeurd normaal gesproken iedere werkdag.

FAQ - Frequently asked questions

  1. Mijn voertuig kan niet worden gevonden?
  2. Mijn voertuig is net APK gekeurd, maar de oude datum staat er nog?
  3. Ik heb een hybride, maar alleen de verbrandingsmotor wordt weergegeven?

Mijn voertuig kan niet worden gevonden?

Niet alle voertuigen zijn opgenomen in de Open Data database van de RDW. Ook zijn AA, CD en andere speciale kentekens niet opgenomen in deze database. Controleer of u het kenteken goed gespeld heeft.

Mijn voertuig is net APK gekeurd, maar de oude datum staat er nog?

Het kan enkele dagen duren voordat de Open Data database van RDW wordt bijgewerkt. Dit gebeurd meestal elke werkdag. Binnen enkele dagen zal de nieuwe APK einddatum op de website verschijnen.

Ik heb een hybride, maar alleen de verbrandingsmotor wordt weergegeven?

Op dit moment worden hybride voertuigen in de Open Data database van de RDW opgenomen onder hun verbrandingsmotor. Mogelijk volgt later de aanduiding van de tweede motor.


Is uw vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

Wilt u adverteren?

Heeft u interesse om op deze website te adverteren? Of bent u op zoek naar een andere promotionele actie? Neem dan gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.